Behandlinger

Kiropraktoren er spesialist på plager i hele bevegelsesapparatet og nervesystemet. De mest vanlige muskelskjelettlidelsene som kiropraktoren behandler er ryggsmerter, nakke- og skuldersmerter, hodepine, migrene, kolikk, graviditetsplager, svimmelhet/krystallsyke, arm-, ben- og bekkensmerter.

Målsettingen ved all kiropraktisk behandling er å redusere smerte, fremme generell helse og gi økt livskvalitet ved å gjenopprette normal funksjon i bevegelsesapparatet og nervesystemet. I behandlingen legges det vekt på å se pasienten i et helhetsperspektiv etter en totalvurdering. Kiropraktoren anvender i størst grad hendene i selve behandlingen, og bruker en rekke metoder og teknikker for å gjenopprette normal funksjon i ledd, muskler, bindevev og nervesystemet.

Metoder:

• Spesifikk leddbehandling
  • Manipulasjon behandling
  • Tøyninger
  • Muskulære teknikker
  • Nevrologiske teknikker
  • Stabiliserende trening
  • Øvelser, råd og veiledning
  • Trykkbølgebehandling (ESTW)

Hvorfor velge oss?

• Statelig Autorisasjon – offentlig godkjent
  • Primærkontakt i helsevesenet
  • Spesialist på Nerve, muskler og skjelett
  • Henvisningsrett til Røntgen, MR, CT
  • Henvisningsrett til alle typer lege spesialister (ortoped, nevrolog, osv), fysioterapeut
  • Sykemeldingsrett opp til 12 uker
  • Behandlernettverk med annet helsepersonell
Spesialkompetanse på ergonomi, hodepine, rygg, nakke, migrene, gravide og spedbarn.
Oslo Kiropraktorklinikk kan blant annet hjelpe deg med følgende plager m.m: